Reactivare firmă declarată inactivă în 2024

Reactivare firmă inactivă în 2024. Află care este procedura și descarcă cererea de reactivare firmă declarată inactivă in 2024

Inactivarea unei firme poate să-ți încurce planurile mai devreme sau mai târziu.

Dacă ai decis să inactivezi firma din propria dorință, poate fi pentru că ai simțit nevoia unei pauze.

În acest caz, va trebui să urmezi aceiași pași precum cei care au devenit inactivi din cauza constatării unei probleme sau a mai multor probleme din partea ANAF.

Fiecare firmă inactivă trebuie reactivată folosind același proces, indiferent de motiv. Totuși, durata procesului poate varia în funcție de circumstanțe.

Care sunt motivele pentru care ANAF-ul poate inactiva o firmă?

  • Nu ați depus declarații fiscale obligatorii în decursul unui semestru fiscal: 112, 100, 300, 301, 390 (VIES), sau 394;
  • Furnizarea unor sedii false, care nu pot fi verificate de către ANAF și/sau unde nu se desfășoară activitate;
  • Evitarea controalelor fiscale și refuzul furnizării informațiilor solicitate de către autoritățile fiscale;
  • Depășirea termenului de suspendare impus de ONRC;
  • A expirat durata legală de funcționare a societății și/sau a sediului social declarat.
  • Societatea dvs. nu mai are organe statutare sau acestea nu sunt constituite conform prevederilor legale în vigoare.

Ce reprezintă „Registrul contribuabililor inactivi”?

Registrul contribuabililor inactivi este un registru online administrat de ANAF în care sunt înregistrați contribuabilii care au fost declarați inactivi din punct de vedere fiscal.

Contribuabilii înregistrați în acest registru sunt supuși unor restricții și sancțiuni specifice, iar reactivarea lor necesită parcurgerea unui proces specific conform legislației fiscale în vigoare.

Căutarea contribuabililor inactivi se face în funcție de codul fiscal (CUI) sau denumirea firmei.

Care sunt pașii de urmat de reactivare firmă inactivă?

Verificarea preliminara

În primul rând, trebuie să identificați problemele care au dus la inactivare, în cazul în care aceasta nu a fost o decizie luată din propria voință.

Individual sau împreună cu un contabil sau un consultant financiar, va trebui să contactați ANAF-ul și ONRC-ul corespunzătoare pentru a solicita o situație a firmei.

Remedierea problemelor

În funcție de ceea ce ați constatat, cel mai probabil va trebui să întocmiți declarațiile și bilanțurile care lipsesc până în acest moment, plus să corectați alte neconformități identificate.

Dacă sediul social s-a aflat la un avocat sau în altă locație temporară, acesta va trebui să fie reînnoit, iar documentația corespunzătoare trebuie depusă la ONRC.

De asemenea, va trebui să achitați toate taxele, impozitele și penalitățile datorate statului.

Cererea de reactivare firma

După ce ați remediat problemele și după ce inspectorul ANAF desemnat cazului dumneavoastră vă dă aprobarea, trebuie depusă cererea de reactivare a firmei.

Următorul pas este așteptarea răspunsului. Acesta poate fi monitorizat în Sistemul Public de Vizualizare (SPV).

Cine te poate ajuta cu reactivarea firmei?

Cu reactivarea firmei inactive vă pot ajuta mai mulți specialiști de obicei contabilii sau consultantii fiscali.

Aceștia sunt specializați în aspectele legate de fiscalitate și administrarea afacerilor și pot oferi asistență în depunerea documentelor necesare și în respectarea obligațiilor fiscale.

Un sprijin suplimentar și gratuit îl puteți obține de pe site-ul reactivarefirma.ro, care oferă o verificare preliminară gratuită.

Ulterior, în funcție de necesitățile dumneavoastră, puteți apela la ei pentru a vă asista în acest demers, în schimbul unei taxe.